بیمه آرمان

آرمان در یک نگاه

شرکت بیمه آرمان (سهامی عام) با سرمایه ۶۰۰ میلیارد ریال و با مشارکت شرکت ها و بنگاه های مالی، اقتصادی و خدماتی در اداره ثبت شرکت ها در تهران به ثبت رسید. برای حضور قدرتمند در بازار صنعت بیمه و بازار سرمایه کشور، هیأت مدیره شرکت در تاریخ ۰۹/۰۳/۱۳۹۱ افزایش سرمایه شرکت تا مبلغ ۲۶۴۰ میلیارد ریال را تصویب نمود که در تاریخ ۰۲/۰۴/۱۳۹۲ مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شد و با توجه به اخذ مجوز افزایش سرمایه از بیمه مرکزی  ج.ا. ایران و سازمان بورس اوراق بهادار، سهامداران با افزایش سرمایه شرکت موافقت نمودند، که در تاریخ ۲۰/۰۵/۱۳۹۳ اولین مرحله افزایش سرمایه انجام پذیرفت و سرمایه شرکت به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد ریال در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید.

تأسیس

سهام داران شرکت

بانک ایران زمین، بانک گردشگری، بانک آینده، شرکت بین المللی سرمایه گذاری ایرانیان، تعاونی اعتبار مولی الموحدین، شرکت سرمایه گذاری آینده نگر شرق، شرکت سرمایه گذاری نگین گردشگری ایرانیان سهامداران عمده و تعداد ۴۴ سهامداران حقوقی جزء و بیش از ۱۰۰ نفر سهامدار حقیقی شرکت می باشند.

بیمه آرمان با در نظر گرفتن این واقعیت که ارایه خدمات بیمه ای رضایت بخش و منطبق با نیازهای بیمه ای بیمه گذاران مستلزم بهره مندی از دانش و تجربه نیروی انسانی است کارشناسان خود را که تعداد آنها بیش از ۴۰۰ نفر می باشد از میان دارندگان مدارک دانشگاهی معتبر و مرتبط با بیمه انتخاب نموده و با گماردن مجرب ترین مدیران متخصص صنعت بیمه در سمت های مدیریتی بخش های فنی، که صلاحیت فنی آنها مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است ترکیب مناسبی از تجربه، تخصص و دانش بیمه ای را جهت هدایت اصول عملیات بیمه ای که پشتوانه ارایه خدمات اطمینان بخش به بیمه گذاران  می باشد، در اختیار گرفته است.

نیروی انسانی

شبکه فروش

با توجه به پراکندگی متقاضیان بیمه و بیمه گذاران در مناطق مختلف کشور، شرکت بیمه آرمان با تاسیس و راه اندازی ۴۱ شعبه در مرکز استان ها و بعضی از شهرهای بزرگ و همچنین با در اختیار داشتن حدود ۸۰۰ نمایندگی در اقصی نقاط کشور که به تعداد قابل توجهی از آنان اختیار بازدید و صدور بیمه نامه تفویض گردیده است، امکانات لازم را جهت ارایه خدمات بیمه ای در شهر یا منطقه محل استقرار بیمه گذاران و بیمه شدگان فراهم نموده که با اجرای برنامه های از پیش تعیین شده شبکه فروش به طور مستمر در حال توسعه می باشد.

کیفیت عملکرد هر شرکت بیمه ای در زمان انجام تعهدات نمایان می شود.

شرکت بیمه آرمان به منظور پیشگیری از مواجهه بیمه گذاران با مشکلات احتمالی ناشی از تحقق خطرات تحت پوشش بیمه نامه های صادره، با تاکید بر تنظیم مندرجات بیمه نامه ها متناسب با وضعیت ریسک و نیاز بیمه گذاران و همچنین صدور بیمه نامه های شفاف مبتنی بر اصول، قوانین و مقررات بیمه ای که رعایت آنها در نهایت متضمن منافع برای بیمه گذاران می باشد روابط خود با بیمه گذاران را بر اصولی استوار نموده که آنان تعهدات این شرکت را پشتوانه اطمینان بخش فعالیت های خود قرار دهند که در این رابطه کمترین میزان شکایات مطروحه از این شرکت در بیمه مرکزی در مقایسه با سایر شرکت های بیمه موید بالا بودن کیفیت عملکرد این شرکت می باشد.

کیفیت عملکرد شرکت

نوآوری

شرکت بیمه آرمان از طریق واحد تحقیق و توسعه با جمع آوری روزانه اطلاعات از بازارهای داخلی و خارجی بیمه تغییرات، تحولات و نیازهای بیمه گذاران را مورد تجزیه و تحلیل قرارداده و همگام با تغییرات و تحولات با مدل سازی جدید فرآیندهای صدور خسارت تسهیلات لازم را جهت افزایش کیفیت خدمات و تسریع در تصفیه خسارات فراهم می نماید. شرکت با ایجاد هماهنگی بین مدیریت های فنی و مدیریت تحقیق و توسعه در زمینه ارایه محصولات جدید، بیمه های تکافل، زندگی و سرمایه آتیه و انواع خاصی از بیمه های اعتباری و … را در برنامه های خود گنجانیده است.

شرکت بیمه آرمان از زمان تاسیس، از طریق انعقاد توافقنامه با سهامداران عمده خود، امور بیمه گری بازار سهامداران خود را به عهده گرفته است .

علاوه بر ارایه پوشش های بیمه ای به سهامداران عمده شامل بانک ایران زمین، بانک گردشگری، بانک آینده، سایر سازمان های بزرگ از جمله بانک مسکن، وزارت ارشاد، شرکت ایران خودرو، شرکت سایپا و بسیاری از سازمان ها و شرکت های فعال در استان های کشور، پوشش های بیمه ای خود را به شرکت  بیمه آرمان واگذار نموده اند. به طوری که میزان فروش شرکت تا پایان ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ بالغ بر ۱۵۷۰ میلیارد ریال شده است که پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۳۹۳، حق بیمه ای معادل ۳۰۰۰ میلیارد ریال حاصل شود.

با این عملکرد، شرکت بیمه آرمان در سه سال فعالیت خود سهم مناسبی از بازار صنعت بیمه کشور را به خود اختصاص داده است و در مرتبه ای بالاتر از شرکت های بیمه خصوصی با قدمت بیشتر قرار گرفته است.

عملکرد شرکت

توانگری مالی موسسه بیمه به معنای قدرت ایفای تعهدات برای پوشش و ریسک های پذیرفته شده می باشد. شاخص های موثر در محاسبه توانگری مالی شامل: ریسک بیمه گری، ریسک بازار، ریسک اعتباری و ریسک نقدشوندگی براساس آخرین اطلاعات صورت های مالی حسابرسی شده از جمله: میزان صدور حق بیمه در رشته های مختلف (و ضریب ریسک هریک در صنعت بیمه)، خسارت های واقع شده، ارزش دارایی ها و بدهی ها، میزان ذخایر موجود، سرمایه موجود و … است که مطابق با آیین نامه شماره ۶۹ شورای عالی بیمه محاسبه می گردند.

شرکت بیمه آرمان براساس اطلاعات صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ پس از محاسبه توانگری مالی در سطح یک (بالاترین سطح) قرار گرفت که این بدان معناست که این شرکت با برنامه ریزی علمی و دقیق همه جانبه در پذیرش ریسک ها و قراردادهای اتکایی و استفاده بهینه از سرمایه موجود و دارایی ها و …. بگونه ای عمل نموده که به بهترین وجه قادر به ایفای تعهدات خود به بیمه گذاران می باشد. با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رتبه توانگری مالی شرکت بیمه آرمان و سایر شرکت های بیمه ای قابل مشاهده است.

توانگری مالی

بیمه های اتکایی و توزیع ریسک بین بیمه گران اتکایی

به رغم بهره مندی از توان تخصصی بالای کارشناسی در زمینه به کارگیری راهکارهای مناسب جهت کاهش احتمال تحقق خطرات تحت پوشش و با وجود برخورداری از ظرفیت مناسب نگهداری ریسک شرکت بیمه آرمان بر اساس تجربیات حاصل از سوابق خسارتی برخی از شرکت های بیمه داخلی و خارجی همواره احتمال مواجهه با خسارات سنگین یا فراگیر را مدنظر قرارداده و به این خاطر که هنگام فرا رسیدن زمان ایفای تعهدات سنگین با محدودیت منابع مالی مواجه نگردد، بخشی از تعهدات خود را از طریق بیمه های اتکایی متناسب با نوع پوشش های بیمه ای به عهده بیمه گران اتکایی معتبر واگذار نموده و به این طریق توان مالی خود را جهت رفع نیاز تمامی بیمه گذاران خود حفظ نموده است.

یکی از نقاط قوت شرکت بیمه آرمان استفاده بهینه از توانایی کارشناسان خبره صنعت بیمه و ارزیابان خسارت متخصص است به همین منظور برای ارایه خدمات پس از فروش مطلوب، سریع، به موقع و دقیق علاوه بر استقرار کارشناسان خبره در شعب و نمایندگی های خود در اقصی نقاط کشور برای ارایه خدمات پس از فروش و همچنین بهره مندی از قابلیت های فن آوری ارتباطات و اطلاعات برای ارتباط با مشتریان به منظور اعلام خسارت در کوتاه ترین زمان ممکن، بخشی از امور مربوط به کارشناسی، ارزیابی خسارت و پرداخت خسارت در رشته بیمه خودرو را به موسسات کارشناسی و ارزیابی خسارت دارای پروانه فعالیت از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برون سپاری نموده است موسسه مزبور نه تنها در تمامی مراکز استان دارای واحدهای اجرایی است بلکه با استفاده از روش های نوین اجرایی مبتنی بر فن آوری های جدید ارتباطی و به صورت سیار در شهرهای کوچک، قابلیت ارایه خدمات مناسب و مورد انتظار بیمه گذاران و بیمه شدگان محترم را دارد.

پرداخت خسارت

سرمایه گذاری

نقدینگی ناشی از وجوه حق بیمه و همچنین سرمایه شرکت می بایست با رعایت آیین نامه شماره ۶۰ شورای عالی بیمه سرمایه گذاری گردد این سرمایه گذاری علاوه بر کسب بهترین بازده می بایست به گونه ای باشد که در صورت وقوع خسارت، در کمترین زمان ممکن به نقدینگی متناسب با پرداخت خسارت تبدیل شود.

شرکت بیمه آرمان با استفاده از اطلاعات بازار پول و سرمایه، همچنین بکارگیری روش های بهینه سرمایه گذاری در زمینه های مختلف و البته کم ریسک، منابع مالی مذکور را عمدتاً در سپرده های بانکی به صورت بلند مدت (که دارای کمترین ریسک هستند)، شرکت های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار، خرید سهام شرکت های خارج از بورس با بازدهی مناسب، سرمایه گذاری نموده است.